Amikor az okostelefonok iskolába járnak

Ha manapság olyan vagy, mint a legtöbb gyerek, akkor okostelefont használsz, és gyakran használod. A telefont használhatod szöveges üzenetek küldésére, tweetelésre vagy időt tölteni az interneten az óra során.

Az Egyesült Államokban a tizenévesek 73 százaléka rendelkezett okostelefonnal vagy rendelkezett hozzáféréssel 2015-ben. Csupán 12 százalékuknak nem volt mobiltelefonja. Ezek a számok a washingtoni Pew Research Center 2015-ös felméréséből származnak.

A mobiltelefonos tinédzserek mintegy 90 százaléka küldött üzenetekt. A tipikus szám napi 30. Ez a Pew-adatok medián száma. Ezenkívül a Pew jelentés azt mutatja, hogy a tizenévesek 92 százaléka naponta internetezett. Majdnem minden negyedik azt állítja, hogy „szinte folyamatosan” van online. Azóta pedig csak romlott a helyzett.

Technológiai ismeretekkel kell rendelkezned az iskolában és azon kívül. Az új tanulmányok azonban azt mutatják, hogy a technológiával töltött túlzott időnek az iskolában ára lehet. Sajnos a mobiltelefonok és más mobil eszközök használatának megszüntetése nehéz lehet.

Az okostelefonok, táblagépek és egyéb eszközök nagyon hasznosak lehetnek az iskolában. Kíváncsi vagy arra, amit a tanár mondott? Egy gyors internetes kereséssel több tény is kiderül. Szeretnél diagramokat készíteni és csúcsminőségű jelentéseket bemutatni? Ahogy a mondás tartja, van erre egy alkalmazás.

A mobil eszközök zavarása azonban aggodalomra ad okot. Jeffrey Kuznekoff kommunikációt tanul az Ohio-i Miami University Middletownban. Az egyik legutóbbi projektnél hagyta, hogy az egyetemi hallgatók jegyzeteljenek egy videóelőadás során. Ezt követően a diákok tesztet írtak az anyagból. A videó alatt a diákok egy csoportja bármiről írhatott vagy tweetelhetett. Egy másik csoport csak akkor írhatott és tweetelhetett, ha azok az előadással kapcsolatos üzenetek voltak. Egy kontrollcsoport egyáltalán nem tudott szöveget küldeni vagy tweetelni.

“Az órákhoz nem kapcsolódó dolgokról szóló szöveges üzenetek károsíthatják a tanulók tanulását” – állapította meg Kuznekoff. Összességében a kontroll és az osztályhoz kapcsolódó üzenetcsoportok 70 százalékkal jobban teljesítettek a teszten, mint azok a diákok, akik bármiről tudtak szöveget írni és tweetelni. Ez a kontroll és releváns üzenetcsoportok szintén 50 százalékkal magasabb pontszámot értek el a jegyzetelés során.

Nem az osztályterem az egyetlen hely, ahol a diákok mobileszközöket használnak, amikor másra kell összpontosítaniuk. A mobiltelefonon való beszélgetés és sms-ek szerepet játszanak az Egyesült Államok négy gépjármű-balesetének több mint egyében. Az Itasca-i Nemzeti Biztonsági Tanács ezt a becslést tette egy év májusában, miután áttekintette a közúti balesetekre vonatkozó 2013-as adatokat.

„Próbáld meg elkerülni a figyelmednek a megosztását” az órákon zajló események és bármi között, amit a mobilkészülékeddel kapcsolatban szükségesnek érezhetsz – tanácsolja Kuznekoff a Miami Egyetemen. Ellenkező esetben azt mondja: „fennáll annak a veszélye, hogy túl vékonyra tereled a figyelmed”.

„Annak érdekében, hogy nagyobb figyelmet fordíts az osztályban – vagy akár az iskolán kívül -, javaslom, hogy próbáld meg akadályozni a szokásaidat” – mondja Aagaard. Például kapcsold ki a mobiltelefont vagy táblagépet, vagy legalább tedd repülőgép üzemmódba. Ekkor nem gondolkodás nélkül csekkolod az üzeneteket vagy használod a közösségi oldalakat. A laptop vagy táblagép lecsúkása és a telefon gyakrabban való eltvése jó tanács lehet még az osztálytermen kívül is.